close

Budget在英文中有三種意思。

第一用法是當成名詞「預算」

Our firm has drawn up a budget for the coming financial year. 

我們公司已經草擬了下一財政年度的預算方案。

 

Our company is finding it increasingly difficult to remain within budget. 

我們公司感到想把支出維持在預算之內越來越難。

 

Our monthly budget is too high.

我們的每月預算太高了。

 

We have a tight budget.

我們預算很緊。

 

第二用法是當動詞「編預算」

 

Our company didn’t budget carefully this year.

我們公司今年沒有很小心的編預算

 

An extra $20 million has been budgeted for schools this year.

今年學校預算增加了2000萬英鎊。

 

第三用法是當成形容詞「平價的」

 

常見的詞如

budget hotel (平價旅館)

budget travel(平價旅遊)

budget car rental(平價租車)

budget store(平價商店)

budget airline(平價航空)」。例句:

 

The popular website “Backpacker” offers many helpful tips and advice on budget travel. 

受歡迎的「背包客棧」網站提供許多有用的平價旅遊祕訣與建議。

 

Inside the booklet, you can find some coupons for budget car rental. 

這本小冊子裡有一些平價租車的折價券。

 

I like to shop at local budget stores. There is no point in paying extra for everyday items. 

我喜歡在當地的平價商店買東西。沒必要多花錢在日常生活用品上。

 

片語用法

 

On the budget就是「符合預算」的意思 ,over the budget就是「超出預算」的意思,under the budget就是「低於預算」的意思。例句:

 

The rent is right on our budget. I think we can rent this condo. 

租金剛好符合我的預算。 我認為我們可以租這個公寓。

 

The rent is over our budget. I don’t think we can rent this condo. 

租金超出我的預算。 我不認為我們可以租這個公寓。

 

I always go over my budget when I shop for clothes.

我在買衣服時總是超支預算。

 

The rent is under our budget. I  think we can rent this condo. 

租金超出我的預算。 我認為我們可以租這個公寓。

 

 

arrow
arrow

    英語堡 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()