close

Insurance是名詞,意思是「保險」 常見的保險有life insurance (人壽險)、 health insurance (健康險)、 car insurance (汽車險) 、travel insurance (旅遊保險)

如果你想要表達「購買保險」或是「投保」這個動作,你可以用take out  + an insurance來表達。例句:

I'll need to take out extra car insurance for another driver.

我需要為另一名駕駛者購買汽車保險

 

My father was very glad that he had taken out insurance on the car.

我父親很高興他有幫他的車子投保

 

Take out 還有其他用法,請看以下take out所有用法:

 

Take out a insurance (購買保險;投保):

I took out a travel insurance before I went abroad(我出國前有購買旅遊平安險) 

 

Take our money from an account (從銀行帳戶領錢):

I took out $100 from my bank account (我從我銀行帳戶領出100元出來)

 

Take out a loan or a mortgage (貸款):

I want to take out a mortgage (我想要申請房屋貸款)

 

Insurance 也可以指「理賠金」。例句:

After the fire, we used the insurance to buy a new house.

arrow
arrow

    英語堡 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()