close

我們之前學過提出索賠」可以用以下幾種方始來表達

  1. Submit a claim to + 保險公司
  2. File a claim to + 保險公司
  3. Make a claim on + 保險名稱
  4. Claim on  + 保險名稱

 

例如:

I made a claim on the car insurance after the car accident = 在車禍後我提出索賠

When my scooter was stolen, I claimed on the motor insurance and got 15,000 back. = 我的機車被偷後,我提出索賠,拿回了1萬五。

 

今天我來來學學如何表達「付賠嘗金」或是「賠嘗」我們可以用以下幾種方始來表達:

保險公司 + pay out claims

保險公司 + reimburse + 人 + for +費用

 

例句:

 

If you want the insurance company to pay out claims for your car damage, you need to file a claim first.

如果你想要保險公司為你的車子損壞付賠嘗金 你必須要先提出索賠

 

The insurance company will reimburse you for your car damage.

保險公司會賠償你車子的損壞

 

My motor insurance company refuse to pay out claims.

我的機車保險公司拒絕付我保險金

arrow
arrow

    英語堡 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()